torstai 3. maaliskuuta 2016

Paska deitti: Simonita

Voi jummijammi. Kyllä sitä olisi joskus syytä katsoa peiliin ja miettiä, miksi on sinkku. Kävin treffeillä. Ja olin paskin deitti ikinä.

Sunnuntaina eräs kivannäköinen Tindermies herätti huomioni sanomalla, että oli nähnyt mut aikaisemmin päivällä. Melko toimiva avaus muuten, pakkohan tuohon on tarttua. Caius kertoi englanniksi olevansa virolainen ja että oli muuttanut juuri Suomeen töihin. Siinä sitten juttelun lomassa tulin lupautuneeksi maanantaina "kaupunkioppaaksi". Tämäkin melko vanha, mutta varma ja usein toimiva laini. Caiuksella oli selvästi homma hanskassa. Seuraavana päivänä menimme sitten innovatiivisesti mun lähipubiin yksille ja sen jälkeen vain kävelimme ympäriinsä. Oli ihan kivaa, mutta jutun luistamista häiritsi Caiuksen huonohko kielitaito ja silmään pisti vasemman jalan korostunut ulkokierto kävellessä. Lisäksi hän on mua pari vuotta nuorempi ja vain mun pituinen.

Lupauduin kuitenkin vielä toisille treffeille, koska ekojen deittien jäykistelyn voi joskus laittaa jännityksen piikkiin. Caius ehdotti leffaa keskiviikkoiltana. Yleensä en IKINÄ suostu leffadeiteille varsinkaan tuoreen tuttavuuden kanssa, mutta tällä kertaa ajattelin, että se voisi olla ihan kivaa. Arkipäivinä deittaillessa ei jaksa itsekkään olla koko ajan niin skarppina, että juttua riittäisi jatkuvasti.

Ennen leffan alkua oli ihan hauskaa ja rennompi tunnelma kuin ekoilla deiteillä. Ja Caius näytti kyllä hyvältä, tyylistä ehdottomasti pointsit. Sitä paitsi en enää kiinnittänyt huomiota siihen vasempaan jalkaan. Ostimme karkkia ja poppareita ja naureskelimme suomenkielisille mainoksille ennen leffan alkua. Leffakin oli ihan hauska ja kesti pari tuntia.

Sitten. Näin deittiguru Simonita osoittaa taidokkaasti, että treffeillä on ollut kivaa. Caius kysyi, että mitäs sitten tehtäisiin.
"Mä voin kattoo, millon sun seuraava bussi lähtee."
Siis mitä mun suusta tuli. Caius näytti vähän hämmästyneeltä ja kysyi, että haluanko mennä jo kotiin.
"Joo kyllä mä ajattelin, vähän jo väsyttää. Hei sun bussi lähtee 2 min päästä, juokse nopeesti niin kerkeet!" 
Caius lähti ja vasta tässä vaiheessa hoksasin, mikä urpo olin ollut. Ei taivas, treffeissähän ei ollut ollut mitään vikaa ja tottakai leffadeittien jälkeen kuuluu vielä hetki hengata, koska on istuttu pari tuntia vain vierekkäin hiljaa. Kohta tulikin viesti, että mitä teen. Vastasin, että aion käydä nukkumaan ja kysyin, eikö hänenkin kannattaisi.


Siis mikä mua vaivaa, tätä menoa tulen olemaan koko loppuelämäni sinkku. Caius kuitenkin vaikutti ymmärtävän ja sanoi jopa, että toivottavasti nähdään vielä. Ehkä pitää ehdottaa itse jotain seuraavalla kerralla. Toisaalta mietin myös sitä, että ehkä "sun bussi lähtee" -kommentti tulikin jostain alitajunnasta, eli en olisi edes halunnut hengata Caiuksen kanssa yhtään kauempaa. Noh, mene ja tiedä, jos joku olisi käyttäytynyt mun seurassa noin, olisin kirjottanut tänne kissan kokoisin kirjaimin PASKA DEITTI.

1 kommentti: